söndag 17 april 2011

Sekundering













Hade arbetsdag på ett av mina roligaste uppdrag på fjället i går,  med skotertransport upp så fick Iona följa med , det är imponerande att se hur den gamla tanten jobbar på i ganska tungt före. Även Kazzan fick följa med i går, helt otroligt att han blir 11 år i sommar, han jobbar på som om han vore 5...... Jag hann ta en timmes sväng ut med hundarna när jag jobbat klart och med 4 hundar ute i sök kan det se ut som på bilden. Sekundering är en egenskap som jag värdesätter mycket högt hos mina hundar, att de har respekt för varandra och inte förstör gör att jag kan ha 4 hundar lös samtidigt. Det var Ditzie som stod först vid detta tillfälle, hon reser friskt på avstånd och är helt lugn...... :-)  De andra 3 står bara och ser på vad som sker, då blir matte nöjd :-D
Ditzie är äntligen på god väg mot sitt normala jag, borde ha anmält henne till sista provet, men  nu är det för sent, hon ska få en ny chans till hösten .

1 kommentar:

Jane Hagström sa...

Skoj att läsa att Ditzie sköter sig :-) Tack också för din kommentar i bloggen. Darling är jätteduktig med valparna och verkar må bra. Tyvärr klarade sig inte hennes 10:a. Hon får helt enkelt klara sig med 7 grabbar och 2 tikar! Hon kommer nog trivas som fisken i vattnet :-))