tisdag 12 april 2011

Optimal

Otto


Junior
































Nu var det länge sedan Ni fick höra något om mina pojkar Otto & Junior. De har nu blivit 8 månader och är stora pojkar.
Ja numera är det endast Otto som bor här , Junior har flyttat till Mjöndalen, hem till Arve, jag är dock fortfarande delägare i Junior som numera kallas för Ask. När Trolla plötsligt gick bort, sa jag till Arve att han kunde få ta Junior. När jag träffade Arve i Bruksvallarna under vårt jaktprov , ville han låna med sig Junior hem och som förväntat så klickade de med varandra med en gång, som jag sa till Arve , jag skulle aldrig lämna bort den hunden till någon annan , men jag vet att de kommer att ha stor glädje av varandra och att Ask kommer att få det fantastiskt i Mjöndalen. Ask har redan hunnit vara på fjället och på jaktprov i Geilo som åskådare.



Otto då, han saknade så klart sin bror de första dagarna men nu tycker han nog att det är skönt att få mera egen tid med mig, i natt sov han på min arm i soffan där jag sover för att ha koll på Mim och hennes valpar.
Otto är en liten hanhund med grov bestomme, han har utvecklat rejäla muskler av vinterns springturer, han är en mjuk hane men med massor av egen vilja, både han och Ask är otroligt lugna och behagliga inomhus, det märks absolut inte att de endast är 8 månader , de uppför sig som vuxna hundar. Som Ni ser på bilden så har både Otto och Ask väldigt mycket päls, precis som pappa Kazzan.

Under helgens jaktprov på Geilo var även kullbrodern Ozzi, han fick debutera i utställningsringen på valpshow där han blev bästa hanvalp i sin ras och sedan blev BIS 3 valp, jag tror att det gav matte Kristina en smakstart, de var även med och tittade på jaktprov under helgen och meddelandet jag fick var att detta var något de skulle börja med  :-)))

Inga kommentarer: