fredag 27 maj 2011

Äckelpotta.....


















Hur mycket man än tycker om sina hundar finns det dagar när man tycker mindre o dem......
Som häromdagen, när jag ser Mim passera mig med bestämda steg mot valphagen, i munnen har hon en pinne!!!
Det tog ett tag innan jag reagerade....hallå där, Mim bär aldrig på pinnar OM hon bär på något då är det ätbart....  Miiiiiim ropar jag och Mim kommer snällt, ur ena mungipan hänger det ut en låååång svans..... nu börjar jag ana oråd , när jag tittar närmare ser jag en tass som sticker ut också. OK jag tar med mig Mim in i pannrummet, på med arbetshanskarna, med en rysning tar jag tag i svansen och säger loss. Fy f...late vad äckligt en råtta större än en nyfödd valp, jag ryser bara jag tänker på det. Råttan åkte i pannan där den snabbt blev till aska , handskarna lika så.
Det bytet hade alltså Mim tänkt ge till sina valpar....... och NEJ Mim fick inget gos den dagen!!!

Inga kommentarer: