onsdag 18 maj 2011

Tikar i P-kullen

Beige,Rosa,röd och Gul tik

Gul

Beige och Gul tik

Röd tik











Rosa & Röd tik 






























































Här bjuder jag på stilstudier på tikgänget, de sitter sällan stilla så det är inte helt lätt att få med alla 4 på samma bild utan att de sover.....
Jag hoppas på att få lite  hjälp i em så jag kan fota alla valparna en och en, jag tror att jag har bestämt mig för vilken som ska bo kvar, det lutar åt  lilla röda :-)


En tik att tinga
En av dessa sötnosar finns ledig att tinga till en aktiv jägar-inna/e som har ambitionen att starta på jaktprov. 


Valparna är nu riktigt aktiva och terroriserar varandra och de vuxna hundarna, Mim börjar bli ganska less på sina småttingar och börjar nu bli den stränga mamman. Ditzie är duktig på att leka med och  gör allt för att få vara hos valparna, hon lägger sig även för att dia dem , men hon är varken skendräktig eller nylöpt.
Hon vaktar på dem och släpper endast fram utvalda , Otto och Godis vill gärna hjälpa till men de blir bortmotade.
 Jag har nu lovat Ditzie att hon ska få ha en valpkull under hösten, det har funnits med i planerna länge men det har inte stämt med hennes löp. Måste ta en rejäl funderare på hanhund som kan passa henne.

Inga kommentarer: