lördag 14 maj 2011

Otto 9 mån


















Otto har alltså blivit 9 månader, jisses vad fort det går!! Han blir mer och mer lik sin far Kazzan , både i utseendet och sättet.Det är lätt att tro att han är betydligt äldre än 9 månader, Otto är otroligt lugn och cool kille som är mycket samarbetsvillig. Häromdagen fick han för första gången ett koppel på sig, det var som han aldrig gjort annat än promenerat runt i koppel, helt focuserad på mig, och gick med slakt koppel hela tiden. Lilla gulle gubben :-)
När man bor som jag gör är det lätt att glömma bort att koppelträna hunden, jag bara släpper ut dem och de får springa lösa. Men när Otto nu åker till Skottland i juli hamnar förmodligen mitt upp i deras jaktprov och då är det inte läge att släppa lös en unghund mitt i provmarken utan det är koppel som gäller.  Annars så kan Otto bara 2 saker och det är inkallning på visselpipan och sitt på signal men det räcker å andra sidan långt, om unghuden kan dessa 2 moment till 110 % ( där är vi inte ännu) så kan de flesta situationer räddas :-)



En sak är säker , jag kommer att sakna denna lilla nallebjörn när han åker som  älskar att ligga i famnen och mysa ..... 



Inga kommentarer: