tisdag 31 maj 2011

Handla inte här.....



Om någon har saknat min närvaro så har jag legat däckad i en elak förkylning och inte orkat uppdatera, jag var in till "byn" =Åre i torsdags och den chocken klarade tydligen inte mitt immun försvar av. Idag är det bara rösten som fortfarande är någon annans, om Ni försöker ringa mig och det är en svag, pipig röst som svarar så...är det jag :-)


Hundbad
Efter att i flera år önskat mig ett hundbadkar kom jag äntligen till skott och beställde ett från Satchmos det var första dagarna i maj. Efter en vecka hade jag fortfarande inte hört ett ljud från företaget, jag betalade in nästan 3500- till deras konto utifrån det automatmail som utgår vid beställning, jag betalade dess dyraste fraktkostnad för säkerhets skull. Efter 3 veckor från beställning har jag fortfarande inte hört något ej heller fått något badkar. Jag ringer upp och får prata med någon som egentligen var ledig den dagen (??) och var helt ointresserad av att lösa några problem. Efter att  så småningom ha hittat min order säger hon att jag har betalat in för lite frakt, de väntar på 25- till ...........   Jaha, hur ska jag veta det då???  Jodå., de hade sänt mig ett mail, ett mail som jag inte fått. Jag frågade om de kanske kunde tänka sig att bjuda på de 25- eftersom den högsta fraktkostnaden enligt deras web sida var 250- och det hade jag betalat.... Nej se det gick absolut inte. Då bad jag att de snarast skulle återföra mina pengar till mitt konto, vilket de skulle göra. Efter 5 dagar får jag ett mail där det står att de tappat bort mitt konto nummer .... Jaha till samma ställe som de sänt mitt mail kanske.
Jag är väl medveten om att fel kan begås  men då bör man lösa det smidigt, detta är 3:e gången av 3 möjliga som det inte fungerar att handla från detta företag.... så mitt råd handla INTE med detta företag...


I stället beställde jag mitt badkar från parma , jag beställde det på måndagen, på torsdag stod  det hemma på gården och frakten var dessutom 100- billigare!! DET kallar jag service!!!


I går invigdes badkaret, det  var Häkza som fick den äran. Kändes fantastiskt att få stå upprätt och slippa ryggskott. Bara det blir en fin ute dag ska hela gänget få sig en omgång i badet, jag tror de ser fram mot det lika mycket som jag gör.

1 kommentar:

Jane Hagström sa...

Skönt att veta att det inte bara är jag som tycker det stället kan lägga ned sin verksamhet... skitdålig stil. Det du skriver har hänt även mig...!! Parma är super, snabba leveranser och trevlig personal!
Ps.. valparna är jättefina :-)