måndag 20 juni 2011

Bilen full

I lördags packades bilen full med vaniljdoftande, nybadade och nytrimmade hundar,med mig hade jag min systerdotter Sanne som medhjälpare. Första anhalt var Vattjom, där vi kom till dukat bord och fick övernatta i husvagnen. Skönt, det var bara 10 min från Sörfors där utställningen skulle vara. Det var fullt schema för vår del, 7 hundar som skulle ställas ut. Först ut var Anji, p g a att en av hennes medtävlare sprang orent första varvet , fick vi springa så jag blev yr i huvudet, efter sådär 10 varv var domaren äntligen nöjd och då var jag rejält uppvärmd i hettan.
Anji fick Excellent, i bästa tikklassen började hon helt oförklarligt springa orent, mycket mystiskt, så det blev 2 BT och inget CK som gick till syster Amy. Jag är dock väldigt nöjd med Excellent på Anji, som har en mycket bra kropp och fint flyt i steget. "Lagom stor tik av utmärkt typ. "Feminint välskuret huvud, välkroppad. Goda rörelser, dock ej helt rena, Excellent, 2 BT"














Syster Rubra Alba Amy









Nästa på tur var Otto i juniorklass, den lilla prinsen är fantastiskt, han har haft koppel på sig en gång tidigare men sprang runt i ringen som om han ej gjort annat i sitt korta liv.
"Lagom stor hane med vackert huvud. Maskulin. Välkroppad, Ännu ngt valpig päls. Sotig i färgen. Excellent 1 konk"


















Brorsan Okey/Junior numera Ask var på utställning i Vestfold, även han fick Excellent, 1 konk. Min lilla gogutt <3

Mera från utställningen kommer senare... 

Inga kommentarer: