måndag 20 februari 2012

Årsmöte

I går söndag var det dags för Årsmöte med NNFK, som vanligt är så var det en liten och trogen skara som dök upp.... trist att så få kommer på dessa tillställningar och att så få vill jobba för klubben.
Det är många som vill att det ska arrangeras aktiviteter och många som vill delta i dessa MEN för att de ska bli några aktiviteter i form av träningar, utställning, jaktprov osv måste det finnas någon som rent praktiskt tar tag i detta och lägger ner sin  tid och energi för att övriga medlemmar ska kunna deltaga. 

Jag tycker att alla som deltar på klubbens aktiviteter någon gång ska ge tillbaka i form av att göra ett frivilligt jobb för klubben  t.ex hitta sponsorer, hjälpa till på en klubbdag, som kommissarie för prov eller utställning, hjälpa till på någon mässa osv.


Vad som är mycket tråkigt i sammanhanget är att det dessutom finns några få människor som lägger energi på att hitta fel och klaga på dessa människor som lägger ner sin fritid på att jobba för klubben ......  Om Er tycker jag INTE


Gårdagens möte inleddes med att Thomas Hallgren-Schaffer delade med sig av sina kunskaper om skidvallning, intressant.....


Därefter var det prisutdelning till Årets Hundar och Årets Champions!!!!


Jag fick blommor för Bleika, Häkza och Dukes Championat samt VP för Årets Öppenklasshund Häkza!!


Thomas vallar skidor

prisbordet

2 kommentarer:

Miranda sa...

Kan till en viss del hålla med dig att det finns gnällspikar, jag vill dock påpeka att det många ggr. kan vara svårt att jobba med vissa som sitter med i klubbarnas styrelser. Då jag var med i styrelsen för VBFK satt många i styrelsen där för sina egna önskemål. Man ville ha lerduvkastare, träning på en och samma mark, ingen skogsträning (vi som till slut fick till skogsträning, Fredrik, Niklasson och jag, fick överbevisa ordförande om att det VISST gick att få dispens av SKK för skogsträning), med ledamöter som bara jobbar för sina egna önskemål, är det inte lätt att inte vara en “gnällspik“. Jag kände till slut att det var ohållbart att sitta i en styrelse där det ända man tänkte på var sig själv. Att betala en medlemsavgift för en värdelös hemsida, som så gott som aldrig hade färskt innehåll och aldrig blev uppdaterad och en AVANCE tidning som jämnt ankom för sent för att få veta sista anmälningstiden till prov, då kände jag att jag inte ville mera. Så nu är jag inte ens medlem! Än idag är hemsidan för VBFK helt värdelös och personen som håller i det sa att hon hade för lite tid. Då jag påpekat att hon kanske borde lämna över det till någon annan, vägrade hon….så man kanske borde lyssna på gnällspikarna, för styrelsen skall jobba för medlemmarna och inte enbart för sina egna önskemål. Sen kanske det hade vore bättre att man lämnar över sina poster till nytänkande medlemmar. Det kan ju ge klubben en skjuts framåt. Många ledamöter sitter för länge och blir till slut trångsynta. Vet att många läser din blogg Kina, och nu läser detta, men jag kan stå för det jag tycker och kan prata ärligt rakt ut om det ;-) Gå själva in och till på VBFK:s hemsida, jag tycker den är helt värdelös och inte vet jag om det händer så mycket där nu. Inte en SKÖGSträning och inget prov/träning på nån annan ort än Tärna/Ammarnäs! Ha en bra dag och grattis med framgångarna på dina hundar! Kram från en gnällspik =)

Unknown sa...

Du har säkert rätt i vissa saker miranda,det gäller att ge & Ta från båda håll.....och OM det finns någon som vill engagera sig och jobba för klubben SKA man absolut ta till sig det och lyssna på deras ideer. Det finns säkert klubbar där funktionärer sitter för sin egen del och klubben är till för dem i stället för tvärtom som det borde vara.
Självklart ska en klubb vara till för ALLA och alla ska känna sig viktiga och kunna trivas.
DU har helt rätt i alla klubbar mår bra av att det kommre in nya människor med nya ideer, problemet är bara att hitta dessa personer som VILL jobba idellt !!!
Kram på´re