måndag 13 februari 2012

Testad och med beröm godkänd

I lördags var det äntligen dags att provköra släden, vi började nere på sjön där det var platt och jag startade försiktigt med bara 4 hundar......
Vi var nog lite överladdade till att börja med alla 5 som Ni ser på bilden var det nära en vurpa. Efter några provvändor var vi synkade och tog några fina vändor på sjön. Nu fick jag verkligen känna hur släden fungerade, det är en enorm skillnad mot min gamla träsläde, den nya släden lyder minsta vink, skidorna går att kantställa och den glider så lätt så lätt. Det är fantastisk skoj.

I söndags tog vi en lite längre tur nere på sjön, det blev dryga 2 mil och det gick i ett huj. Det var väldigt spännande när jag upptäckte en flock med 15 rådjur på spåret men mina tjejjer stannade snällt och för att inte stressa rådjuren vände vi fint på hela ekipaget.




















3 kommentarer:

Jane Hagström sa...

Den översta bilden är så fantastiskt! WOW :-)

Sofie sa...

Håller med Jane, vilken bild! Den säger mycket!

Michael Öberg sa...

Fartfyllda bilder, ser ut att vara jätteskoj. Det är bra för hälsan att få lite adrenalin påslag :-)