måndag 27 februari 2012

Familjesöndag....




















Det blev inget fjäll igår, tog med hela familjen på slädtur i stället. Solen sken och jag fick vårkänsla, spåren var rätt sladdriga och snö som suger gjorde att jag blev rejält svettig på vår 2,5 milstur. Även mina  duktiga dragkompisar, Bleika, Ditzie , Mim och Prazzel var nöjda efter turen . 


Lilla Mella har visserligen växt på sig rejält, hon är nu 4 månader men hon är fortfarande för liten för våra turer, igår fick hon premiäråka i släden , det gillade hon och satt/låg lugnt och fint kvar, hon till och med somnade ibland.
På slutet av färden var det väldigt mycket svängar och upp och ner, då blev det lite väl guppigt för Mella som faktiskt blev åksjuk och kräktes , stackars liten. Det tycktes dock inte skrämma henne från släden utan hon satt lugnt kvar, sista km fick hon springa och jag blev förvånad över hur fort en liten 4 månaders valp kan springa, jag stod på bromsen för att hon inte skulle bli efter, då sprang hon förbi oss och räckte ut tungan :-)

2 kommentarer:

TvåÄndsStickan sa...

Mella är ju bara så underbart söt! kram

Jullan sa...

haha vilka härliga bilder !!!! ser ju superkul ut:=)