lördag 18 februari 2012

Vi bygger ut....


Än kör ni inte ifrån mig.........
säger Iona 13,5 år


































Jag känner att jag börjar ha bättre koll på släden nu så igår satte jag  6 hundar framför , det gick fint.
I skoterspåret gick det undan, det  blev dock lite tyngre när det blev ospårat, det har kommit mycket snö de sista dagarna. Det var svettigt att springa i uppförsbackarna med snö upp till knäna........ Ja , jag försökte springa men det blev mera pulsa men Ni skulle se hundarnas frustation, vilken blick jag får när de vänder sig om och tittar på mig, blickar som säger...men SPRING då........ Mitt ledar team är Bleika & Ditzie, det är tjejjerna som aldrig sviker, ner med skallen och kör bara !!!



Nästa tur blir med 8 hundar i spannet...... 8 hundar med bra före , DET blir skoj !!!

I dag har vi en  spännande grej på gång, det kommer hit en fotograf och ska fota inför ett projekt....... Skoj att se resultatet av det !!!!!


4 kommentarer:

Jullan sa...

haha tycker mig se deras blick när de säger åt dej att spring då !!!!! Innan jag fick till skejt i uppförsbacke vände sig gaston ofta om och kollade på mig som att kom igen nu då ! När jag blev bättre på det vände han sig om och gav mig en förvånad blick som att : fan du lär dej morsan :=))) KUL !

Karin sa...

Fota inför ett PROJEKT.... alltid lika bra på att väcka nyfikenhet! Kul att den nya släden funkar bra.

Michael Öberg sa...

Du ser, du måste snart skaffa fler hundar :-) Krävs en tuff brud för att klara 8 hundar , men av nån anledning så tror jag att du klarar av det. Kör hårt!

hundmatsmannen sa...

Hahaha! Fullt ös, precis som det ska vara. Ser ut som om både du och hundarna har rätt så roligt.