söndag 26 februari 2012

Dagens viltfinnare

Lördagen var en solig men kall och blåsig dag på fjället. Inte så mycket fågel men tillräckligt för att kora dagens viltfinnare, lilla Prazzel !!!
Som jag bloggat om förut så lär sig hundar av varandra, helst ofog men ibland har man tur och även positiva lärdomar tas efter....
Jag ser Ditzie och Prazzel stå sida vid sida långt fram i terrängen, inte en chans att jag ska hinna fram dessutom tjuvreser den lilla och då kan inte Ditzie hålla sig heller. Ska jag ignorera situationen eller ska jag blåsa, Ditzie är normalt väldigt lydig på sittsignal. Fågel lyfter, jag blåser och Ditzie slår ner baken momentant men se på .... Den lilla härmar och sätter sig bredvid sin idol!!!! Ibland ska man ha lite tur. Att unghunden får lära sig ro i uppflykt av en äldre kollega har jag praktiserat förut med framgång OM kunskapen fastnade hos Prazzel visar sig på nästa träningstur!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: