torsdag 16 februari 2012

Stackars.....

Stackars min fina, coola hanhund Kazzan. Nu har det varit löptik i huset sedan i december, först löpte Tasha & Godis, så Bleika och nu löper Ditzie, Mim och Häkza. Väntar på att Anji också ska komma igång...inte lätt att vara hanhund i den hönsgården.

Jag är lyckligt lottad med en hanhund som är tyst och inte river huset när det är löpperioder, glad för att han inte matvägrar såsom många hanhundar gör för då skulle Kazzan försvinna , något matvrak har han aldrig varit men han äter lika mycket/litet oavsett vilken period det är, han har aldrig vägt ett  gram för mycket.

Om inte Kazzan vore den han är skulle det vara omöjligt för mig att ha en hanhund men det skulle å andra sidan vara helt normalt om en  hane vore lite jobbig när huset är fullt av snygga, villiga damer som gör sig till och uppvaktar honom så han blir riktigt generad. Då tittar han bedjande på mig, jag tror att han säger...snälla matte , hjälp mig..ta bort dem :-)


Frågan är väl om jag någonsin kommer att få en sådan stabil hanhund här hemma igen???




men slicka sig om munnen kan man väl få göra....
när damerna står i kö