onsdag 23 mars 2011

Insnöad

















Jag har varit på fjället och jobbar några dagar, det är  ett av mina uppdrag som är återkommande varje vår. På det här stället lagar jag mat o pysslar om ett gäng konferens deltagare som får komma upp i vår fantastiska fjällnatur. Vintertid är det skotertransport eller skidor som gäller för att ta sig dit och för att få upp varorna som jag handlat. Det gäller att inte glömma något viktigt då det är långt till närmaste butik. En stor fördel med det här jobbet är att jag även kan ta med mig en par hundar på jobbet, ibland hinner vi med en liten skidtur mellan måltiderna men oftast är det fullt upp både natt och dag så skidturen får vi ta på hemvägen. I går var det första gången som jag inte kunde åka skidor ner till bilen , fy katten vilket väder, det kom vindbyar som var upp mot 30 m /sek, jag tog tacksamt mot erbjudandet om skotertransport ner från fjället. Det blåste så att vi bitvis inte såg mellan ledkryssen. Bleika som var med tackade nej till skotertransport , hon ville springa den knappa milen ner!! Tack vare henne tog vi oss ner utan att behöva köra fast, vi följde bara efter Bleika som följde det igendrivna skoter spåret utan avvikelse, hon hade stenkoll på var det var lättast att springa, det är imponerande vilka sinnen de har våra 4 fotade vänner.
Dagens träningstur stormade bort även den, hoppas på att det lugnar ner sig till i morgon.

4 kommentarer:

Dernole sa...

Ja våra fyrfota vänner blir man lätt beroende av i vissa situationer. Låter som det kommit in värsta vårstomar vädret över fjällen, vi får hoppas att det lanat på inför nästa helg. Hoppas att vi ses :)
Kram

Unknown sa...

Har beställt sol med svag vind och massa snälla ripor till nästa helg då vi ses :-)
Kram

Dernole sa...

Låter bra! då håller jag tummarna för att din beställning går igenom ;)
Kram

Kari sa...

Jeg sjekket nettopp været i BV for neste helg! Det ser ut til å bli litt bedre enn det vi har vært gjennom noen helger i marsen.. Krysser fingre for at vi får litt sol og mange snille ryper!
:)