onsdag 16 mars 2011

Slädkörning





















Då är har äntligen släden fått lite omvårdnad och nya belag......härlighet vad det gick undan. Skoterspåren är stenhårda så jag vågade endast köra med 4 hundar åt gången så det blev 2 x 3 mil idag !!
Jag vet att jag är en fegis , men spåren är inte heltidealiska för en släde, det är mycket skogskörning med nedförsbackar :-)
Vi har besök av Tashas kullbror Luzifer som ska vara med oss några veckor framöver, han fick ingå i team I det gjorde han med STOR entusiast. Vad gäller Anji så är hon fullständigt galen när hon får på sig selen, hon skriker i högan sky när hennes sele kommer fram. Jag tror jag törs säga att hon verkligen gillar att få jobba och att hon trivs mycket bra i sin nya flock, vi putsar lite på hennes flockbeteende, inte helt lätt att inordna sig i en, i hennes värld, stor flock när man är van att få vara betydligt mera ego :-)

3 kommentarer:

Dernole sa...

Fegis?!? knappast.. skulle inte ens våga åka efter en!
Kram

Maria Köhler sa...

Vad härligt, det ser uuuuuunderbart ut! Skulle vara kul och prova... för den som törs som sagt:)

Unknown sa...

Maria,du vågar och det är helt underbart :-)
Helene,jag är inte speciellt feg men jag har insett att jag har begränsningar :-D
Kramar