torsdag 31 mars 2011

På plats

Då är jag på plats i Bruksvallarna , där NNFK står som arrangör för Vinter SM och Vinter FjällPokal. Det blir en allt annat än lugn helg då jag står som jaktprovsledare, ska döma och starta egna hundar.
Jag var tidigt igång i morse då jag hade ett fullspäckat schema för att hinna få allt klart innan bilen styrde mot Bruks, skönt att ha gott om tid och slippa stressa.  Den tidiga morgonen började med en dusch, hade hunnit ha schampo i håret när vattnet bara försvann. Men vad f..... typiskt, pumpen har stannat, OK på med kläder, en handduk runt håret, börjar med den enkla lösningen, kolla säkringar på 4 ställen i olika hus......men så lätt skulle jag inte slippa undan *suck* då är det bara att skotta fram brunnen där pumpen sitter och få igång eländet. Hoppsan där försvann det en dyrbar timme. 

Min bil står på verkstad och den bil jag nu disponerar är ca 2 nummer mindre, ska ha med mig prisväska, pistolväskan, sekreteriatväskan, lotterivinster , dator, plus mina egna och hundarnas saker, konstaterar att alla hundar som jag ska starta inte ryms i bilen, organisera transport av hundar ner till B-vallarna samt fördela ut de hundar som inte får följa med på snälla och hjälpsamma vänner.
Vad skulle jag göra utan er, tusen, tusen TACK för att Ni finns !!!!
Samtidigt meddelar en domare att pga av sjukdom kan det bli problem att komma , ringer och fixar en reserv utifall att...... telefonen ringer ca 20 ggr på en timme , det är deltagare som har frågor och vill stryka sina hundar.
Konstaterar under kvällens  middag att jag precis ätit frukost, lunch och middag i samma måltid !!

Men jag rekommenderar alla att någon gång vara med och arrangera ett jaktprov för det är faktiskt både lärorikt och kul :-D 

1 kommentar:

Dernole sa...

Kan tänka mej att detta blir ett topp arr. Du har helt klart sinne för sånt här, och är van många järn i elden! vi ser fram emot att vara deltagare.
Sköt nu om dej och vi syns
Kram