torsdag 24 mars 2011

Majesteten i Solbergelva:)



















Här kommer det en uppdatering från Ozzi i Mjöndalen, han är duktig den lille skriver så fina mail till gammel matte :-)

Hei, hei min svenske matmor!:)

Jøsses, Kristina. Nå er det en evighet siden jeg sendte deg en update om hvordan mitt liv er.
Først og fremst må jeg vel ønske deg godt nyttår. Jeg vet det er seint, men bedre seint enn aldri.

Jeg har så mye å fortelle deg, så jeg får vel bare begynne et sted!

Jeg har fått en onkel. En helt splitter ny onkel. Det som er så morsomt med min onkel Phenix er at han ikke så gammel, snaue 3 mnd eldre enn meg.
Han og jeg vi har det gøy sammen. 
Min gamle onkel fikk jeg ikke møtt så mange ganger. Han var veldig syk og sliten. Han het Clint, min onkel Clint. Snill og god var han da. Mamma sier at han er i himmelen nå, der løper han på alle fjellskyene som finnes. Han har det godt. Ingen smerte bare frihet. Mormor og mamma syns jeg ligner litt på Clint. De sier jeg har like fin stjert på hodet som onkel.
Onkel Phenix er ikke helt lik meg. Han har bare en farge,den røde fargen. Han er litt av en kjekkas da.
Jeg har også fått en kusine. Hun heter Alfa og hun er helt vill. Hun har samme farger som meg, men vi er ikke like. Hun er ei sprek jente som har nesten like mye energi som meg. Bare nesten da:)

Nå som det er så hvitt ute er det fint. Mamma tar meg med på turer der hun seiler bortover bakken, hun er nesten raskere enn meg. Noen ganger lar jeg henne gå foran, men det er bare for at hun skal få vinne noen ganger også:) Pappa har spilt mye bandy. Noen ganger får jeg lov til å være med, det er gøy det. Alltid mange hunder der som jeg kan hilse på. Nå er bandyen slutt og Pappa er mye hjemme igjen. Det er så koselig!
Mamma og Pappa er så glad i meg,jeg får tilogmed lov til å sove i sofaen sammen med dem. Det er godt når begge to er hjemme, da får jeg ekstra mye oppmerksomhet(les:et griseøre ekstra)! Hehe..

Jeg var med Mamma, onkel Ulrik, onkel Phenix, Gourmet og Robyn på fjellet for noen uker siden. Det var så UTROLIG gøy!! Jeg fikk gå løs hele tiden. Jeg tror vi leitet etter noe for de andre fløy rundt og snusa rundt omkring. Når onkel Phenix fikk noen fugler til å fly fikk han masse skryt av onkel Ulrik. Så neste gang vi skal på fjellet skal jeg finne noen fugler også!

Mamma sier vi snart skal på tur igjen, sånn fjelltur. Det blir så gøy. Da skal vi gå masse på tur, det har pappa sagt!:) 
Min storebror Eros kommer hjem til torsdag. Det gleder jeg meg sånn til! En stund siden jeg har sett han nå, så det skal bli godt å få han hjem igjen! 
Ellers sier Mamma og Pappa at jeg er veldig flink. Det synes jeg er bra. Jeg prøver å være flink hele tiden, men noen ganger må jeg være litt rampete. Det er så mange morsomme ting jeg kan spise på. Min favoritt er Mamma sine første sandaler eller Pappa sine sure sokker:)
Håper jeg ser deg igjen snart.

Mange klemmer fra Junior(Ozzi)!:)

Inga kommentarer: