tisdag 8 mars 2011

Min flock















Jag hade tänkt mig en tur till fjällen idag men mitt dåliga samvete för de som måste stanna hemma tog överhand. Det fick bli en lång skidtur här hemma.  För första gången efter nyår har jag endast mina egna hundar att motionera, dvs antalet är 10!!! Jag har 7 hundar  som är dragvilliga , men med det snabbföre som råder blev det bara 4 i spannet, Mim fick stå över då hon förhoppningsvis är dräktig, inte för att det påverkar hennes arbetsvilja men det är mera jag som tycker att hon SKA ta det lite lugnare. Tasha och Anji fick byta av varandra, Anji är helt vild när hon får dra , hon ser ut att älska det dessutom är hon duktig. Jag ser fram mot att få ordning på släden, det ska bli superskoj att spänna för 6 vältrimmade tikar längs skoterspåret som just nu är tillräckligt brett.
Jag tycker att Iona har varit lite loj senaste tiden och idag fick jag vänta på henne första svängen men det kan bero på att det är snabbt före och att de nya skidorna går vääldigt fort :-D När vi kom till en lång uppförbacke visade hon oss lång nästa och sprang förbi oss så hon är nog i samma goda form trots allt. I morgon får vi satsa på fjället med de lyckligt utvalda, de tär framför allt Tasha som måste få komma i fågel!!

2 kommentarer:

Dernole sa...

Tack för tipset :) har nu två pigga och arbetsglada tikar igen :D
Kram

Unknown sa...

Toppen, väldigt frusterande med hormontikar men det är lätt avhjälpt :-)
Kram